|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ruda Małpa
irie irie irie
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: mnie znasz!?
|
Wysłany: Pon 21:44, 12 Paź 2009 Temat postu: Umysł humanistyczny czy ścisły? |
|
|
Jak w temacie.
Ja zdecydowanie humanistyczny (;.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Kropeczka
Ta co skradła niebo
Dołączył: 10 Paź 2009
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 21:45, 12 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Ja nie wiem uwielbiam fizykę, nienawidzę historii; uwielbiam polski, nie nawidzę matematyki... Nic dodać nic ująć ;P
|
|
Powrót do góry |
|
|
Hołk
Chodząca tęsknota
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: chaos
|
Wysłany: Wto 18:35, 13 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Jak można uwielbiać fizykę... Moja logika jest kompletnie sprzeczka z fizyką. Jestem humanistką na stówkę.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Darcia
Dołączył: 13 Paź 2009
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 18:41, 13 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Humanistka nienawidząca polskiego za to, w jaki sposób jest prowadzony w szkołach.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Hołk
Chodząca tęsknota
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: chaos
|
Wysłany: Wto 18:52, 13 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
w jaki jest prowadzony, a w jaki powinien być? ja mam cudowny polski, jest na nim także duża dawka filozofii, tematy są super ciekawe i w ogóle.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Darcia
Dołączył: 13 Paź 2009
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 19:11, 13 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Znaczy się, chodzi mi o to, że jak są zadawane prace pisemne, to jest określona forma i temat, a moim zdaniem trzeba od czasu do czasu dać uczniom się wykazać, uczniowie też potrafią coś ciekawego napisać na jakiś temat, chociaż fakt - nie wszyscy. Ale uważam, że wtedy każdy by pisał z większą chęcią wypracowania, bo mógłby sobie wybrać temat, o którym ma jakiekolwiek pojęcie, a nie tak, że nauczyciel zada, a ty zonk, bo masz pustkę w głowie, ale trudno, napisać musisz, bo jak nie, to masz pałę.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kropeczka
Ta co skradła niebo
Dołączył: 10 Paź 2009
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 19:18, 13 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Hołk napisał: | Jak można uwielbiać fizykę... |
Jak widać - można. Fizyka stoi na pierwszym mijscu u mnie, a razem z nią polski. Niestety nie potrafię określić które wolę od drugiego xD
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ruda Małpa
irie irie irie
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: mnie znasz!?
|
Wysłany: Wto 19:18, 13 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Darcia napisał: | Znaczy się, chodzi mi o to, że jak są zadawane prace pisemne, to jest określona forma i temat, a moim zdaniem trzeba od czasu do czasu dać uczniom się wykazać, uczniowie też potrafią coś ciekawego napisać na jakiś temat, chociaż fakt - nie wszyscy. Ale uważam, że wtedy każdy by pisał z większą chęcią wypracowania, bo mógłby sobie wybrać temat, o którym ma jakiekolwiek pojęcie, a nie tak, że nauczyciel zada, a ty zonk, bo masz pustkę w głowie, ale trudno, napisać musisz, bo jak nie, to masz pałę. |
To po to, by uczeń nauczył się danej formy oraz uruchomił umysł do rozwinięcia danego tematu (;. Poza tym "samowolka" w szkole jest raczej niemożliwe, trzeba się z tym pogodzić;).
Poza tym - czy na egzaminie gimnazjalnym bądź maturze masz dowolność tematu i formy? No właśnie;). Wszystkiego się trzeba nauczyć.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Darcia
Dołączył: 13 Paź 2009
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 19:23, 13 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Zauważ tylko, że na początku mojego posta zaznaczyłam, że "moim zdaniem trzeba OD CZASU DO CZASU dać uczniom się wykazać" - od czasu do czasu, nie znaczy zawsze, ale raz np. na tydzień, miesiąc, czemu nie?
Wiem, że na stałe, na każdą pracę by to nie przeszło przecież.
Poza tym, nie podoba mi się też to, że nie możemy wybrać sobie choć jednej lektury, którą chcemy omawiać - w podstawówce miałam taką możliwość, było fajnie. A teraz? Nie, chociaż kiedy kończymy ostatnią lekturę, zostaje jeszcze sporo czasu do końca roku i teoretycznie moglibyśmy te kilka lekcji wybranej przez młodzież książce poświęcić.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ruda Małpa
irie irie irie
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: mnie znasz!?
|
Wysłany: Wto 19:30, 13 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Zauważ jednak, że nauczyciele mają określony program nadany odgórnie, który muszą zrealizować. Pozostawia to mało "inwencji twórczej" dla uczniów. Poza tym musisz odnaleźć granicę między podstawówką, a gimnazjum - o ile w tej pierwsze można sobie pozwolić na swoje własne drobne korekty itp. to na kolejnym poziomie jest to niemożliwe.
A co do Ciebie Kropeczka - zostajesz moją bohaterką i hardcorem :D Lubić jednocześnie fizykę i polski, ostro;).
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|